پرتال خبری, تازه های تویوتا

Prius تویوتا AYGO X

Prius تویوتا AYGO X

Prius تویوتا AYGO X

در تولیدات  اولیه و در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ تویوتا آیگو بعنوان یک خودرو هاچ به بازار عرضه می شد ولی در نسل جدید آیگو  یک کراس اوور کامپکت شهری کاملا جدید و یک خودروی شهری منحصر به فرد در سگمنت A قابل دسترس است.

امتیازدهی

در تیپ های فول این خودرو چراغ‌های جلو و عقب آیگو X تماماً LED هستند و فرم زوایا پنجره های جانبی و خطوط روی بدنه استایل مدرنی به این کراس اوور شهری داده است. رینگ‌های در نظر گرفته شده برای تویوتا آیگو X‌  17 و 18 اینچی بوده  و به خوبی قوس داخل چرخ‌ها را پر می‌کنند و نمای زیبا تری را برای این کراس اورر ایجاد می کند.

برای آیگو X رنگ‌های بیرونی جالبی ارائه شده که از نام ادویه های مختلف الهام گرفته شده است تا طیف منحصر به فردی از رنگ ها را برای Aygo X ایجاد نماید. این رنگ ها هر کدام طعم و شخصیت خاصی برای این خودرو را به تصویر می کشد.

(هل) : جلوه ای از استایل و ظرافت را القا می کند

Chilli (فلفلی) : یک رنگ آتشین و منحصر به فرد است که چشم رهگذران را با انعکاس رنگی گرم و عمیق به خود جلب می کند.

Ginger (زنجبیل) : رنگ بژ، پیچیده و ماندگار است و به روح ماجراجویی و پیچیدگی اشاره می کند.

Juniper (درخت عرعر): رنگ جوانی آمیخته با حس مردانگی است و آبی به طور خاص برای مدل ایجاد شده است تا خنکی یخی به آن بدهد و در عین حال طیف ظریفی از قرمز به آن اضافه شده است. 

تضاد میان رنگ مشکی سقف ، رنگ های قدرتمند ادویه های بدنه  و قسمت پشتی خودرو  باعث می‌شود Aygo X متمایز شناخته شود.

در طراحی این خودرو، از شاسی سوپرمینی یاریس با پلتفرم GA-B استفاده شده است و  این ماشین نسبت به مدل‌های قبلی‌اش متفاوت و کاملتر است.

طول این خودرو ۳۷۰۰ میلیمتر می باشد که  ۲۳۵ میلیمتر بیشتر از نسل قبلی خود است و فضای بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد نموده و همین‌طور صندوق عقب بزرگ‌تری دارد .(  فضای صندوق بار معادل ۲۳۱ لیتر است). در مقایسه با نسل قبلی  Aygo، عرض بدنه خودرو 125 میلی متر افزایش یافته و به 1740 میلی متر رسیده است و صندلی های جلو 20 میلی متر به جلوتر کشیده شده اند و فضای اطراف شانه ها 45 میلی متر افزایش یافته است.

فضای داخلی، تویوتا آیگو X نیز به زیبایی نمای بیرونی طراحی شده این خودرو برای مسافرت های کوتاه شهری و بین شهری مناسب است و مورد پسند جوانان قرار گرفته است.

این خودرو از یک نمایشگر لمسی 9 اینچی غربیلک فرمان سه پره، نمایشگر کوچک روی صفحه آمپر، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی JBL با چهار بلندگو، یک ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر ۳۰۰ واتی بهره می برد  و دریچه‌های تهویه مطبوع نیز در درون قاب‌های بیضی برجسته دیده می‌شود. دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی خودرو به راحتی قابل دسترس مخاطبان هستند و داشبرد در فضای بسیار مناسبی تعبیه شده است.( مشتریان می توانند از طریق Toyota Smart Connectو همچنین اتصال سیمی و بی سیم هوشمند  Android Auto و Apple CarPlay با Aygo X خود در ارتباط باشند.)

این خودرو مجهز به یک پیشرانۀ تنفس طبیعی ۱ لیتری بنزینی است که توان ۷۲ اسب بخاری در ۶,۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۹۳ نیوتون متری در ۴,۴۰۰ دور بر دقیقه را دارد آیگو X با گیربکس CVT در ۱۵.۵ ثانیه و با جعبه دنده دستی در ۱۵.۶ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند و حداکثر سرعتش به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای بنزینی است که با گیربکس دستی ۴.۷ لیتر و با گیربکس اتوماتیک ۴.۹ لیتر  مصرف می کند.

تویوتا آیگو X بسته به تیپ ۹۴۰ تا ۱٫۰۱۵ کیلوگرم وزن دارد و انتشار آلایندگی 2CO هم در مدل جدید کاهش محسوسی داشته است.

 دریک کلام، تویوتا Aygo X خودرویی است که می‌داند چگونه خود را بیان کند، حتی زمانی که در توقف است.

جهت مشاهده خبرهای بیشتر اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *